Sunday 28 October 2012

UiTM Puncak Alam :)

                                                                Assalamualaikum :D


Hai semua . oke nervous nak mula cerita nie , sebab i am a new blogger >.< hihi . Oke nak cerita pasal kehidupan lepas SPM . dolu2 masa SPM , result aku biase2 jeeee 8A 1B tapi Alhamdulillah dapat lerr jugee  title pelajar paling cemerlang dalam sekolah :) after SPM macam biasalah , kena isi macam2 form . dengan pening ya amat sangat , takyah cakap laa kan --" sebab orang2 luar duk suruh kita mohon doktor laa . ade yang nak engineer laa , kadang2 tuu rasa macam nak kerat dua badan aku nie :3 haha oke itu gurau hihi >,< tapi serius tension dengan desakan2 yang bagai nak gila tuu huhuh . kesian kat kat aku , lepasan spm niee . tapi takyah nak kesian sangat laa , sebab korang (adik2 kakak nie :) pun akak rasa saat korang dapat result SPM nanti , terutama yang cemerlang gemilang terbilang tuu :D haha . so semoga berjaya ! hihi . oke macam dah jauh sangat niee , urm sambung cerita , dalam duk pilih2 course apa yang aku nak ambil tuu , aku terdengar2 cerita tentang UiTM baru , UiTM Puncak Alam , orang kata UiTM nie macam pusat asasi laa . ada asasi sains n engineering . lepas buat research , aku pun tertarik n eager sangat nak pegi sana . sampai tak nampak Universiti lain dah . so aku dengan sukacitanya letak asasi sains PALAM (Nama mesra Uitm Puncak Alam) as pilihan pertama dalam UPU (yang taktau tuu , buat2 faham sebab nanti korang akan tahu jugaa hihi ) . selepas beberapa minggu yang mendebarkan , keluarlah keputusannya . Dan guess what , aku dapat pilihan pertama tuuu yeay ! n aku dapat tawaran ke matrikulasi jugaa , But aku pilih Palam hihi xD



Uitm Puncak Alam tercintaaaa :)


Haa cantik kan palam niee . so dengan rasminyaa , pada 3 Jun 2012 aku mendaftar di sini dan secara rasminya menjadi warga Palam . seriusly happy sangat sebab cantik gilaa tempat nie SubhanALLAH ! sekarang let me show you my room , and gambar2 Palam lagiii xD
Tangga maut . yang nie kejap lagi aku hikayat kat korang :3

ini gambar waktu malam di fakulti 
Mcdonald ??
Ini lah bilik akuu wuhuu . tapi plastik tuu je terkecuali --" haha









Oke dah penat nak upload haha. nanti aku upload lagii hihi . urm so how , berminat tak nak masuk Palam nie ? cantik kan tempat dia . rasa macam beruntung sangat dapat masuk sini n jadi pelajar asasi di sini . pejam celik dah habis sem 1 n now aku dah cuti sem pun bhahah xD lambat kan tulis blog --" haha btw sem 1 haritu best ! tak sabar nak masuk sem 2 hihi . For your information , kat sini ade pelajar asasi , degree n diploma . untuk aku yang ambil asasi sains nie , HANYA ada 6 subjek bio , kimia , fizik , maths , ctu , dan bel . ctu tu pend. islam n bel tuu bi . nampak sikit tapi kalau korang da belajar tahu lah sikit ke banyak huhu
:3 hurmm tapi InsyaALLAH usaha tangga kejayaan kann :) Haa lupa pulak , tangga maut tu haha . nak tahu tak , tangga tu mempunyai 200 lebih anak tangga . Tiap2 hari kecuali sabtu ahad aku akan turun naik tangga tuu , meme kurus laa aku kan , haha . Penat ? haa takpayah cakap laa , tapi dah lama2 kaki kita dapat adapt SIKIT huhu . Alhamdulillah syukur hihi . n Mcd tuu ?? haha beruntung pelajar Palam sebab luar pintu pagar Universiti nie ada Mcd hihi . Tapi aku suggest kene naik bus sebab nak pegi pintu pagar tuu bukan nya dekat --" tapi dont worry , ada bus tersedia . bas rapid KL untuk pelajar Palam keluar hihi xD cakap jee , apa lagi nak , semua ada kat Palam niee :D oke itu gurau hahaha . btw i'm proud to be Palamians . for those yang dah habis SPM dan masih menuggu result , boleh laa letak UiTM Puncak Alam sebagai pilihan kerana tak rugi punyaa InsyaALLAH :)


# nampak tak macam aku nak promote Palam ? harap2 dapat laa komisen dari bendahari Palam sebab tolong promote Palam niee >.< Amin .. Amin .. hihi .








4 comments:

  1. hurm, bgus2! truskan update lg yee~ :3

    ReplyDelete
  2. kalau uitm puncak alam ada tangga maut, dekat um pulak ada tangga batu cave dekat fakulti ekonomi, pergh lembik lutuk sampai atas sana kot..

    Jal ajak baca ni 5 Blog Bernilai RM100K

    ReplyDelete
  3. hahaha , samalah , penat takyah cakap . tapi demi menuntut ilmu , sanggup ! hik hik

    ReplyDelete